maandag 2 november 2009

Vossen jacht

Afgelopen zaterdag in Vlierden werden we onaangenaam verrast. Karel Koolen - een goede huisvriend van mijn ouders - belde met de mededeling dat ze twee vossen hadden geschoten. En dat moest gevierd worden. Zie hier de trotse jagers!

De buit was: twee vossen een haas een konijn en een duif. Normaliter kom je zelden een vos tegen, het is dan ook zeer knap wat deze heren gepresteerd hebben. Dit hebben we dus goed gevierd onder het genot van een hapje en een drankje.

Goort vond dit ook echt geweldig in ging dus vol trots op de foto.




De vossen worden gelooid. De foto's en kogels moesten vandaag mee naar school omdat Goort het hele verhaal wilden vertellen.

40 opmerkingen:

  1. dierenmishandelaars,,bah,,,zieke geesten hebben jullie,,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vossen afschieten, echt iets om trots op te zijn...(not)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arm kind, opgroeien tussen de kogels en de dode dieren... En maar glimmen op de foto, die "helden"! Een dier omleggen met een vuurwapen, dat is toch echt een "prestatie", he! Waar blijft die nobelprijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het mensenDOM toont maar weer eens hoeveel respect we hebben voor het dierenRIJK

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap hoor, weerloze dieren doodschieten. Wat een ongelooflijke eikels! Zielige mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bende marginalen! Ne kleine met geweer ook nog laten poseren. Hoop dat 'm zichzelf door de kop schiet alvorens hij de kerstmarkt in luik gaat bezoeken. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nog een beetje wachten en dan neem ik jouw huid mee naar school.. tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht dat er een totaal jachtverbod was na de vrieskou van de afgelopen weken, dieren zijn nu een te makkelijke prooi, wat een flinke mannen, wat een verschrikkelijke karakters om zoiets te kunnen doen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je junder tog wel aal e krak ijunder kop zeker bende wosten oemeer je er afknald oe meer er bij komen mo da weten jullie nie zeker beulen slagen da ku je krijgen van me

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig knappe mannen zijn jullie! Bravo! Bravo! En mogen wij nu ook eens jagen op jullie? Maak je geen zorgen over je zoontje... ,in tegenstelling tot jullie laten we de jongskes niet achter om te creperen! Bende rotzakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tsss...Echt jammer in onze huidige tijd. Die ene vos is zelfs laf in z'n achterbil geschoten, dat beest moet enorm afgezien hebben. Jullie jagers zijn zo te zien geen fraaie schutters, dus niks om fier over te zijn. Dieren doden als tijdverdrijf is zowieso niet al te fraai en jullie betrekken er bovendien nog een kind bij. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of die barbaarsheid toegelaten werd op school?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben zeer blij deze reacties te lezen.
    Want ik vind dit ook niet kunnen.
    Maar om eerlijk te zijn : Ik hoop wel dat de mensen die zo fel reageren ook vegetariërs zijn, anders zou ik het maar hypocriet vinden.
    Sorry het moest eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je een punt, plus je bent bijna de enige die een naam bij zijn mening zet, thnx

      Verwijderen
  13. Zo typisch he, iedere keer als er dierenvrienden uit komen voor hun mening zijn er altijd mensen die ze proberen terug te krijgen door te zeggen dat ze hypocriet zijn omdat ze niet vegetarisch zijn. Ik ben vegetarisch en ik vind dit dierenmishandeling en ongelooflijk respectloos. Maar dus enkel mensen die vegetarisch zijn mogen zo'n uitspraak doen? en enkel mensen die vlees eten mogen voor de de vossenjacht zijn? Dit vind ik nogal zwart-wit denken! Dus enkel mensen die zelf arm zijn mogen hun steun betuigen aan de armoede over de wereld anders is het hypocriet? Enkel mensen die getroffen zijn door de financiele crisis mogen klagen tegen de regering en de banken? Doe eens die flappen van rond jullie ogen en denk eens verder dan je neus lang is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 10 keer zo groot zijn als die dieren en dan nog wapens nodig hebben om ze te vangen. Wat een stel nichten zijn jullie. Geef mij maar is een geweer en ik schiet op jullie, onmiddellijk een paar marginalen minder.
    Jullie zijn de kanker van de maatschappij.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echte losers zijn jullie, machtsvertoon...zielige mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel zielig, triestig voor dit kind zijn opvoeding...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nogal een geluk dat de biefstukken ed aan de bomen groeien...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie verstand is mee gekatapulteerd met de kogels, zeker? Shame on you! Bende zielige primaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een succesvolle jacht, werelds fijnste gebeurtenis! proficiat met de buit en wat fijn om zo een mooie weimeraner te zien! Doet me denken aan die van mij thuis. Beste jachthond ooit gemaakt, maar helaas wat lomp soms ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Proficiat, prachtige opvoeding! In de ogen van vele klasgenoten zal je zoontje nu een vreemde weirdo zijn die schattige diertjes vermoord, en het lerarenkorps zal een mentale notitie toevoegen dat ze hem extra in de gaten moeten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bende mongolen.. Ik kan een vosje schieten, met mijn schietgeweerke.. Kijk eens mama, hoe stoer ik wel niet ben. Met het hoofd in z'n eigen gat rondlopen op deze wereld noem ik dat..

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer dat dat jongentje dit mag gaan vertellen op z'n schooltje.. Ik zit in met dat jonge kereltje, want hij weet van niet beter. Alsook de reacties hier zullen hem schade toebrengen voor gans zijn leven :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Patrick Neven aka Noisy15 februari 2012 om 17:39

    ik bewonder de vos, maar sommige reakties hier zijn erover hé, jagen doen mensen al zo lang als ademen, ik heb er geen probleem mee dat er gejaagd word, maar er zijn humane manieren en voral humane redenen om te jagen.
    Hier in Vlaanderen zijn we goed bezig ons te laten kennen als "niet-zo-humaan", niet alleen tegenover de vossen, maar de kippen, runderen, kalfjes, in 1 enkel dierenasiel zij er vorig jaar meer dan 1300 dieren binnengebracht! dan nog maar te zwijgen over 5000 kinderen die we laten sterven van honger elke dag, en maar klagen over onze diertjes! Geweten sussers mischien?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Noisy aka Patrick Neven15 februari 2012 om 17:41

    BTW, Durft niemand zijn naam bij zijn mening zetten?
    ....Een annonieme mening is niks waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik worstel nog steeds met de vraag waarom iemand, wie dan ook, met een geschoten dier op een foto wil. Wat voel je als je naar jezelf kijkt met dode dieren voor je? Misschien dat een van de jagers op de foto dat eens goed kan uitleggen? Ik ben zeer benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziekelijk hoe ouders hun kinderen ervan overtuigen dat zulke toestanden normaal zijn. In plaats van hen wat meer milieubewuster te maken en hun omgeving te leren respecteren, liever een jachtgeweer in hun pollen stoppen.Dat men zoiets in scholen toelaat om verteld te worden daar kan ik niet aan uit. Hebben ze dan zelfs in scholen geen respect meer voor de natuur ?????ziekelijke en wansmakelijke geesten!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat wil je dan ??? dat ze zwijgen over jacht, legbatterijen slachthuizen, pelsfarms.
      Get real !!, ik ben het niet eens met hoe het hier bolt, ma uwe kop in t zand stenen en overal over zwijgen is nog erger, dan krijg je halfbakken minivolwassentjes die voor hun 22jaar al meer dan 1 therapeut nodig haddan.

      Verwijderen
  27. in deze tijd hebben we totaal geen behoefte meer aan mensen die voor het plezier dieren afslachten,jagers die het bos of de velden intrekken met hun moderne geweren een paar dieren af knallen dat zijn toestanden waar de meeste mensen van walgen ,het zijn niet de vossen of andere dieren die een gevaar zijn voor de mens.de mens zelf helpt zijn eigen leefwereld om zeep

    BeantwoordenVerwijderen
  28. vanessa en neenee geen seutje mo eentje da haar manneke kan staan ;-)16 februari 2012 om 22:25

    ik ben veggie en ik zeg dat dit een schande is, maar zijn jullie ook mans genoeg om aan mijn deur te komen staan?? wil wel eens laten zien wie er met wie gaat pronken dan hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Morgen nog wa duifkes naar beneden trekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb echt medelijden met zulke mensen. Primaten zoals deze zijn de rotte appels van de mensheid. Afslachten die handel.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zag dit vandaag passeren op Facebook en vond het zacht gezegd nogal heftig. Kleine kinderen met geweer trots laten zijn op doden van iets lijkt me echt geen goed voorbeeld. Ook de redenen die jagers aanhalen zijn ondertussen al achterhaald vind ik. Natuurbehoud met een geweer is de laatste, allerlaatste strohalm, niet een wekelijkse afspraak om te gaan knallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die kleine Goort kan er weinig aan doen, hij weet niet beter en ziet alleen slechte voorbeelden. Al hoop ik wel van harte dat hij op een onbewaakt moment zichzelf door zijn hoofd schiet met het jachtgeweer van zijn vader en zichzelf voor de rest van zijn leven gruwelijk verminkt. En die andere mannen... zijn ze nog te redden? Ik vermoed van niet. Laat ze kanker krijgen, of een andere vreselijke ziekte die ze langzaam en pijlijk laat creperen. Dit soort volk verdient het niet om te leven, het is gespuis waar de mensheid graag afscheid van neemt. Ik zal genoegzaam lachen wanneer een dierenliefhebber een bezoekje aan Vlierden brengt en deze jagers hun ogen uitsteekt en hun botten breekt. Ik zou Goort willen horen gillen als hij ziet hoe zijn vader's nagels worden uitgetrokken en zijn buik wordt opengereten. Schreeuw niet om genade, moordenaars, dat konden jullie weerloze prooien ook niet. Jullie zullen voor altijd branden in de hel.

    BeantwoordenVerwijderen