donderdag 5 november 2009

Stanleymes niet lief voor mijn vinger

Afgelopen dinsdag wa het dan zover. Rustig aan het werk. Ik wilde wat werk voorbereiden zodat er wat cans open gesneden konden worden. Alles klaar gemaakt en mensen gecharterd. Protocol is dat ze altijd met zijn 2-en moeten zijn. Jopie dacht alleen een begin te maken en rats bij de 7e can was het raak. Stanley mes gleed uit en recht over mijn linker wijsvinger. Een snee van een cm of 5 tot langs mijn nagel. Ik bloeide als een rund. Direct in een doek gewikkeld en naar de dokter gereden. Deze gaf me 3 spuiten en 6 hechtingen. De hechtingen langs de nagel ging wat moeilijker. Zit al twee dagen in een mitella met mijn hand omhoog en hou me staande met pijnstillers. Werk gaat wat moeizamer maar alles wendt, zelfs met 1 hand.

Vandaag mocht ik even terug naar de huisarts om te kijken hoe de wond er bij staat. Deze is keurig gehecht en niet ontstoken. Hij heeft de vinger opnieuw verbonden. De jodium pleister heeft hij laten zitten omdat hij bang was dat deze de hechtingen los zou trekken. Ik heb er maar snel een foto van gemaakt met mijn mobieltje. De wond kun je dus niet goed zien maar hij loopt helemaal tot de bovenkant van mijn vinger tot en met langs de nagel.



Volgende week donderdag mogen de hechtingen eruit!

2 opmerkingen:

  1. Lomp is nie hendig! Gelukkig maar dat bij ons op de bouw de messen goed verstopt lagen.... Hoewel als je daar van de ladder geflikkert was dan had je misschien niet in de vinger gesneden! Succes met bloggen, een adviesje, zet er een advertentie op van google adsense, met een beetje geluk loop je dan binnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ola
    ik ben er nog helamaal niet in thuis, dat heb je wel in de gaten. Maar ik leer iedere dag bij.

    de bouw maakt ook vorderingen, de 28e kom ik weer kijken, hoe laat is het bier tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen