woensdag 10 februari 2010

Prins inhalen

Op zatedag 6 februari was in het Sanegat (Huijbergen) de offiesjele aftrap van de carnaval. Onderstaands stukje is geschreven door onze Prins Roel de eerste, en is ook te lezen op onze website; www.desanegeit.nl.

Wa un onthoal was ut zeg. Nie te filleme oe un mwooi uitzicht da of ut is vanuit dieje gwroote geit!! As ik alle bokke, geite, bokskes en getjes zag stoan van bovenaf dan wier ik jelemoal warrum van binne. Tijdes de oogverblindend mwooie lampionoptocht emme we lekker meej mekoare gedweild. Ut was wir zo wijd in de kloek, de prins waar kwijt. Meej Bob de bouwer, kabouter Klus, de nar, de gwrootste boer, juf Lia, un tovenoar en alle kinders is ut ammoal goed gekomme en kon ik uit de ketel getoverd worre. Me zen compleet en na un warrum onthoal van de voorzitter meej ut omhange van ut gwroot insigne kwam de sleuteloverdracht. Wa ad de burgemeester dur moeite meej om de sleutel af te stoan eej!? Meej un troan gaf tie oan mijn de sleutel en ik ben er dan ok artstikke trots op da me die wir in hande ebbe, want da betekent da me echt gestart zen!! Me kunne dur nou echt wa van goan moake in ut Sanegat. Me adde ok nog un receptie in ut ge’eim belegd vor Jan Huigen en Leo Raats die al 33 joar lid zen. Manne ut was jullie gegund en nogmoals bedankt vor 33 joar leut op welke wijze dan ok!! Mooie woorde zen er gevalle en de emoties woare dan ok zichtboar. Ok da is carnaval! De uitdrukkingen van de gezichte zen nie te beschrijve dus da doen me dan o knie. Me ope da jullie dur nog us oan terugdenke, mar da zal wel! Bedankt allemoal vor un fantastische start. Tot gauw eej en moak t’r mar wa van!!

zo zien onze kids eruit met de carnaval. Goort als gespierde spijker en Freke als boerin.


Hier krijg ik van onze voorzitter Jan Huigen het groot insigne uitgereikt. Deze krijgt enkel het drietal (Prins, Grootse Boer en de Nar)

De Burgemeester van Woensdrecht Dhr. Marcel Franzel kwam de sleutel persoonlijk overhandigen, wat een eer! Nu zijn wij de baas tot en met dinsdag 16 februari.
Wij hopen u allen te mogen begroeten gedurende deze carnaval. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten